Спецы тюнинга из Польского Carlex Design освежили Ford Mustang 1967 года
Всемирно известная модель Ford Mustang в начале 1960-ых годов моментально завоевала звание наиболее культового автомобиля среди американских автолюбителей, не в последнюю очередь из-за весьма красочного внутреннего оформления салона, но в большей степени из-за своей дикой мощности. Но, что касается салонного обрамления, то модель никогда не входила в сегмент роскошных автомобилей.
Польское авто-ателье Carlex Design поставило себе задачу придать особого шика салону Ford Mustang 1967 года, который мог бы сочетать классические нотки с современными модными штрихами. Для начала дизайнеры немного подправили переднюю панель и рулевое колесо, а что касается всего остального – мастера обновили с помощью карбона и черного нубука, последний применяется даже в обтяжке крыши. С помощью хромированных и серебристых вставок дизайнеры немного разбавили тёмный салон, придав ему особого блеска.
Конечно дело вкуса, но вот на мой испорченный, как мне некоторые заявили, мне ОООочень понравился автомобиль который недавно увидел на Ебае. Конечно не понравилась его цена… $$265.000.
Хотя не уверен, что если такую машину сделать "с нуля" она обойдется дешевле!
В принципе, продавцов можно понять — в этой машине нет ни одной детали, которая не была бы переработана, усовершенствованна с учетом требований новейшего дизайна. Я прекрасно знаю, что такое сделать "проект", и сколько непредусмотренных затрат вылазит по ходу работы. Не говоря уже про предусмотренные.
Конечно это все с лихвой покрывается, когда твою машину по достоинству оценят. В машине установлен двигатель, который РЕАЛЬНО развивает больше 800 лошадиных сил, благодаря специально собранному двигателю и двум суперчарджерами с огромными интеркулерами! Не буду переводить данные этого чудесно сделанного автомобиля — если вы знаете о чем идет речь — перевод не нужен, а если не знаете, то он не поможет, список не малый!
Итак, 1967 Ford Mustang SG-One, оцениваем:
Engine: Obsidian 392 Cubic inch V-8, twin Rotex Supercharged/Intercooled with programmable fuel injection
Horsepower: 900HP (est.) on pump gas (with 1,000HP+ easily obtainable with tuning)
Torque: 750lbs. ft. on pump gasoline (est.)
0-60MPH: 4 Seconds (est. & traction limited)
Weight: Approx 3,000lbs
Length: 190.6" (Extended 7" to accommodate virtually anyone up to 7 feet tall)
Wheels: 18"x8.5" Front & 20"x10" Rear CoupeR wheels /BF Goodrich KDW tires
Engine & Drivetrain specifications:
Twin C38 Rotrex Superchargers (each capable of up to 39lbs. of boost)
Twin Active Blow Off Valves
Custom Billet Radiator Core Support, Firewall, and Pulley System
351W based 392 Stroker w/Porcelain Black finish (900BHP on min. Boost)
Custom Aluminum Hogan?s Intake Manifold
Twin Custom Spearco Intercoolers
Twin Viper Throttle Bodies
Fabricated Aluminum Valve Covers
Big Stuff 3 Fuel Injection w/on board computer management/diagnostics
Aeromotive Fuel Pump
Custom Aluminum Fabricated Fuel Tank, Sumped & Baffled
Lunati Rotating Assembly Custom Built for SG-One
Currie Doug Thorley Headers
Custom Dual Exhaust
Exterior (featuring 18 Unique Body Modifications):
Two Top Mounted Intakes for front disc brake cooling
Flared ¼" Panel Functional intakes for rear disc brake cooling
Custom front valence with Twin Functional Intakes for Superchargers
2005-08 revised Mustang Style Headlights & turn signals
Custom Induction/Extraction Hood for Intercooler Cooling
Custom Side Skirts
Custom Rear diffuser for aerodynamic efficiency
Custom Sail Panel Side Glass
Flared Front & Rear Fenders
20?x10.5? Rear & 10.8.5? Front Couper GT wheels
BFG G-Force KDW-NT Tires
California Mustang Smoke Tinted Window Glass
Billet Hood Hinges
Custom Water Jet Billet Grilles (all vents where hand brushed)
Custom Water Jet Billet Tail Light Panel w/honey Comb Mesh
Custom Carbon Fiber Exhaust Tips
L.E.D. Sequential Tail Lights
Custom Obsidian/CoupeR Design Badging
Custom Ultra Leather Recaro Seats
Seats/Boxes Pushed Back for a modern sports car feel
17 Custom Interior Panels Including But Not Limited To:
Hand Crafted Dash Board Extended Several Inches over OEM Dashboard
Hand Crafted 2-Piece Door Panels
Hand Crafted Headliner
Hand Crafted Center Console
Various Custom Rear Trim Panels
2-Seat Only Conversion
5.1 Dolby Digital Surround Sound w/ Alpine IVA-W505 Head Unit
Kicker 3K Watt Sound System
On-Board Computer Management System
Billet Steering Wheel w/ Leather Wrap
Electronic Air Conditioning System
Power Door Locks & Electric Life Power Windows
Keyless Entry w/ Alarm
Stewart Warner Gauges w/ Chameleon Light Package
Lokar Billet Pedals
Dashboard Fascia color matched to exterior
IDIDIT Brushed Tilt Steering Wheel Column
Various Billet Accessories
Suspension, Brakes & Steering:
RRS Phase 5 Coil-over System (Koni Shocks w/Eibach Springs)
RRS 3-Link Coil-over Suspension w/Torque Arm
RRS Power Steering Rack
14" Disc Brakes w/Brembo 4-Piston Calipers
Power Brake Service Hydroboost System
Complete Integrated Tubular Chassis
Redesigned Shock Towers
Reinforced Frame Rails
Complete 4-Piece Belly Pan
Hidden 4-Point Tubular Roll Cage
Lowered Center of Gravity for High Speed Stability & Aggressive Appearance
Engine and Firewall set farther back for improved weight distribution
Additional 7" Length, custom belly pan and seat boxes comfortable seat virtually anyone up to 7ft. tall.
Muscle Car 1967 Ford Mustang Shelby
900 Model
Investment starting at $199,000
Every Shelby G.T.500CR is coachbuilt at our facility located in Oklahoma. Modern amenities include authentic Shelby Performance Parts, rack and pinion steering, race inspired suspension, oversized disc brakes, and more. Engines are hand assembled out of the finest parts available, and with nearly 800 horsepower on tap the 900 model offers supercar performance. Please read the vehicle specs below.
Each authentic Shelby G.T.500CR will be in the Shelby Worldwide Registry.
Classic Recreations offers three models of the Shelby G.T.500CR
967 Mustang Fastback Shelby G.T.500CR
900 Model
- Drivetrain:
- 427 C.I Crate Engine(790 H.P.)
- F1-R Procharger w/ 3 Core Intercooler (21PSI)
- Mass Flo Fuel Injection
- Tremec Manual Transmission
- 9" Fab 9 Rear w/ 3:50 Gear Ratio and Posi Traction Installed
- Concept One Pulley System
Steering:
- Rod and Custom Rack and Pinion Conversion(Power)
- Flaming River Tilt Column (polished)
Interior:
- Carroll Shelby Signature Seats
- Simpson 5 Point Camlock Seatbelts
- Carroll Shelby Signature Gauges
- 200mph Speedometer
- Woodgrain Aluminum Steering Wheel
- Old Air Products A/C System
- Deluxe 1967 Door Panels
- Deluxe 1967 Dash and Trim
- Carroll Shelby G.T.500CR Console
- Carroll Shelby G.T.500CR Floormats
Stereo System:
- Pioneer CD player w/ Removable Face
- Digital Designs Custom Subwoofer Enclosure
- Digital Designs Hand Made Component Speakers(4)
- Digital Designs Amplifiers(1000 Watts)
Wheels and Tires:
- Shelby 427 Wheels 17X8 Front
- Shelby 427 Wheels 17×11 Rear
- High Performance z Rated Tires (Nitto) 245/45/17 Front
- High Performance z Rated Tires (Nitto) 315/35/17 Rear
Exterior:
- Authentic Carroll Shelby Exterior Fiberglass Enhancements
- Sequential Shelby Taillights
- Carroll Shelby G.T.500CR Emblems
- Carroll Shelby Lemans Racing Gas Cap
- Aeromotive 1000 Electric Fuel Pump
- Stealth 18 gal Fuel Cell
- Front: Shelby/Baer 14"X1.1" Two Piece Rotors
- Rear: Shelby/Baer 14"X.81" Two Piece Rotors
- Slotted, Crossdrilled and Zinc Washed
- Adjustable Rear Proportioning Valve
- 6 Piston Calipers Front and Rear
- Trunk Mounted Battery(Optima)
- MSD Ignition
- BBK Ceramic Coated headers (Longtube)
- Dual 2.5" Exhaust
- Magnaflow stainless steel mufflers
- Becool Aluminum Crossflow Radiator
- 2-13" Electric Cooling Fans
- Tubular Sub frame Connectors
- Cosmetic Rollbar
- Rod and Custom Mustang 2 Coilover Front Suspension
- TCP G-Link Coilover Rear Suspension
- Sway Bars Front and Rear
- RHD (Right hand drive) $12,500
- Automatic Transmission N/C
- Flip out Television with dvd $1000